Obavljate papirologiju uz najvišu sigurnost u udobnosti svoga doma, a uvijek imate na raspolaganju bankara za sva pitanja. Chatate li i vi sa svojim bankarom?
Jeste li ikada pomislili kako bi to izgledalo da nikada ne morate otići u banku nego da sve usluge možete ugovoriti i koristiti se njima u virtualnoj stvarnosti? To je budućnost bankarstva koja se razvija za generaciju odraslu na digitalnoj tehnologiju. Čak 95 % bankarskih usluga može se ponuditi u virtualnoj poslovnici. Prema EFMA-i (the European Financial Management Association), 80 % svjetskih banaka sudjelovat će u razvoju i otvaranju virtualnih bankarskih poslovnica u tekućoj godini, a mnoge su već takve poslovnice i otvorile.
Nije riječ o razvitku internetskog i mobilnog bankarstva, već o transformacijskoj inovaciji bankarske usluge ‒ koristeći se webom i videochatom, VoIP-om, e-poštom i još mnogo čime, virtualne poslovnice nude bolji način odgovaranja na pitanja potrošača, pravodobno i kako je za njih najbolje.
Mnogo je primjera kako virtualne poslovnice olakšavaju upravljanje novcem potrošača, a mogu se sažeti u sljedeća tri.
1. U virtualnim poslovnicama obavljate papirologiju bez fizičkog posjeta
U virtualnim poslovnicama možete potpisati i slati dokumente preko sigurne komunikacijske platforme, a sve uz najvišu sigurnost u udobnosti vlastitog doma.
Česti korisnici mobilnog bankarstva prepoznat će mnoge sličnosti između tih dviju usluga jer i virtualna poslovnica nudi usluge provjere stanja na računu, usluge platnog prometa i slično. Međutim, virtualne poslovnice omogućuju otvaranje računa za koje je potrebna ljudska interakcija. Upravo je ljudska interakcija ključna razlika koju nudi virtualna poslovnica. S druge strane, virtualna poslovnica nudi sve što i fizička, a ljudski kontakt nije isključen već prilagođen virtualnom okruženju.
Poslovanje u virtualnoj poslovnici započinje skeniranjem vaših relevantnih dokumenata (osobne iskaznice, digitalnog potpisa i drugog) te putem e-formulara započinje postupak korištenja pojedinim bankarskim proizvodima i uslugama. Taj početni dio procesa važan je zbog pohrane vizualnih i glasovnih elemenata klijenta koji poslije služe u provjeri autentičnosti.
2. Imate bolju priliku da postavljate pitanja
Nakon sređivanja dokumenata dodijelit će vas osobnom bankaru koji vam osobnim internetskim razgovorom (npr. putem Skypea) nastavlja ostvarivati uslugu. Postoje brojne situacije u kojima trebate odgovore na pitanja i ne želite fizički posjetiti poslovnicu, ali smatrate da trebate osobnu povratnu informaciju ili komunikaciju s bankarom. U virtualnoj ćete poslovnici korištenjem videochatom, VoIP-om i e-poštom dobiti odgovore na sva vaša pitanja pravodobno i na način koji vam najviše odgovara. Isto tako, s povezanim komunikacijskim platformama lako ćete se preseliti s jedne platforme na drugu ako više volite određeni način komunikacije.
3. Lakoća korištenja digitalnim bankarstvom s ljudskim licem
Virtualne su poslovnice odgovor na navike i potrebe milenijalaca – digitalne generacije koja ne voli odlaziti u banku niti se koristiti bankarskim proizvodima i uslugama na tradicionalan način. Virtualne poslovnice povećavaju praktičnost života potrošača, a ne uzrokuju propuštanje personaliziranog iskustva fizičkog posjećivanja standardne poslovnice, zbog čega poboljšavaju i bankarsko iskustvo potrošača u cjelini.
S druge strane, koristi imaju i banke jer je održavanje fizičkih poslovnica skupo, pogotovo ako su premalo korištene. Kako gradovi rastu, a poslovnice bi trebale biti blizu svakoga klijenta, banke bi morale otvarati mnoge nove poslovnice, a opet ni jedna ne bi bila blizu kao što je to osobno računalo. Osim toga, glavna korist banke u takvom pristupu jest dubinsko i jasno poznavanje potrošača. Virtualna poslovnica može ponuditi personaliziran pristup potrošaču i iskustvo koje posve odgovara njegovu/njezinu ponašanju i željama.
Ako se slučajno ne vidite kao budući korisnik virtualne poslovnice, ne morate se bojati! Nije realno očekivati nestanak tradicionalnog oblika bankarskog poslovanja, on je itekako uspješan, ali s drugom vrstom klijenata. Virtualne bankarske poslovnice specifičan su distribucijski kanal koji se oblikuje prema željama digitalne generacije koja postaje sve relevantnija na tržištu.
Tekst je objavljen u sklopu projekta cjeloživotne financijske pismenosti “Zašto ovo nismo učili u školi?” Addiko banke i Štedopisa.
Photo: Unsplash