Tko štiti vaša potrošačka prava?

Odgovorni potrošač zna svoje obveze ali i kome se obratiti za zaštitu svojih prava.

Osim što potrošača jasno štiti zakon, s obzirom da je potrošačka pregovaračka moć u mnogim situacijama nerazmjerno mala, postoji niz državnih ureda i građanskih udruga u Hrvatskoj koje se bave zaštitom potrošačkih prava. Uglavnom djeluju pružanjem savjeta, educiranjem i informiranjem te jačanjem zaštite potrošačkih prava.

Čest je slučaj da prodavači odbijaju uvažiti reklamaciju koristeći se raznim izlikama samo kako ne bi imali trošak. No, savjesnog i informiranog potrošača nije moguće “preveslati”.

 

tko-stiti-moja-potrosacka-prava

 

Institucionalnu podršku potrošačima pruža portal Potrošač Ministarstva gospodarstva. U slučaju problema prilikom reklamacije, dobro je upamtiti broj 072/414-414. To je broj Savjetovališta za potrošače pri Ministarstvu gospodarstva.

Danas je nemoguće zamisliti život bez banaka i ostalih financijskih institucija, pa financijske usluge zauzimaju važno mjesto u životu građana. Potrošače financijskih usluga banaka, štednih banaka i stambenih štedionica štiti Hrvatska narodna banka (HNB), a više informacija potražite na www.hnb.hr.

Za informiranje i educiranje potrošača nebankarskih usluga, poput primjerice osiguranja, zadužena je Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa), a više o njima saznajte na www.hanfa.hr.

Imate li potrošački problem, možete se obratiti i nevladinoj udruzi Potrošač – Društvo za zaštitu potrošača Hrvatske.

Više o zaštiti potrošačkih prava, kao i kako napisti žalbu saznajte  slobodnim preuzimanjem vodiča za osobne financije “Moj novac, moja budućnost”.