Projekt „Isplati se znati“ organiziran je u mjesecu travnju kada se i u svijetu obilježava financijska pismenost, a s ciljem promocije financijske pismenosti među građanima, posebice mladim osobama, objašnjavaju idejne začetnice projekta «Isplati se znati» dr.sc. Andrea Razum i dr.sc. Dajana Barbić, asistentice na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu .
„Od 25.-28. travnja na Ekonomskog fakultetu u Zagrebu održavale su se radionice o osobnim financijama za srednjoškolce, radionice za građane, mladi su debatirali o financijskom obrazovanju, a na okruglom stolu se raspravljati o važnosti financijske pismenosti u modernom društvu te potrebama za uključivanjem financijske edukacije u kurikulum osnovnih i srednjih škola“, rekla je Andrea Razum.
Ekonomski fakultet Zagreb glavni je organizator događanja koja se provode u suradnji sa studentskim udrugama fakulteta – Ekonomskom klinikom, Financijskim klubom, Debatnim klubom te Udrugom srednjoškolaca Hrvatske i Štedopisom, Institutom za financijsko obrazovanje i Wüstenrot stambenom štedionicom.
Navala na radionice
„Ideja nam se rodila nakon održanih radionica Zimske i Proljetne škole financija organiziranih za srednjoškolce. Primijetile smo da postoji snažan interes mladih za teme iz područja osobnih financija. Obzirom da se travanj u cijelom svijetu obilježava kao mjesec financijske pismenosti, odlučile smo i same sudjelovati u dodatnoj popularizaciji ove posebne i za život važne vještine“ kaže Dajana Barbić.
Na pitanje je li financijsko obrazovanje dovoljno da postanemo odgovorni potrošači odgovaraju da osim znanja i vještina na naše upravljanje novcem i donošenje financijskih odluka utječu i moralne vrijednosti pojedinca, stavovi, osjećaji, okolina, životna dob i mnogi drugi. Financijsko obrazovanje međutim je potrebna kako svakome potrošaču trebala osigurati temeljna financijska znanja i vještine potrebne za shvaćanje osnovnih financijskih koncepata, proizvoda i usluga, te prava i obveza koji proizlaze iz korištenja istih.
Saznajemo da je interes profesora srednjih škola da dovedu svoje učenika na radionice bio je neočekivano velik tako da su neki,nažalost, morali biti i odbijeni.
U debati o uvođenju finacijskog obrazovanja u škole pobijedio afirmacijski tim
U četvrtak 28. travnja Debatni klub Ekonomskog fakulteta održao je debata na temu “Financijsko obrazovanje treba uvesti u osnovne i srednje škole”. Suci Nevenka Lončarić Jelačić iz Agencije za znanosti i obrazovanje, studentica Anastazija Stupar iz Hrvatskog debatnog društva i Aleksandar Vinčić iz Wüstenrot stambene štedionice. Svi su se suci složili da su čuli zanimljive i dobro argumentirane prijedloge s afirmacijske i negacijske strane – dok se afirmacija zalagala za to da je za financijsko opismenjavanje odgovoran školski sustav, negacijska strana je dokazivala da je obrazovni sustav u Hrvatskoj po pitanju prenošenja praktičnih znanja i vještina neefikasan i da bi teret financijskog obrazovanja trebali nositi roditelji, stručnjaci i privatni sektor. Budući da je afirmacija uspjela dokazati da je financijsko obrazovanje pitanje nacionalnog interesa i da je obrazovni sustav zbog svojih karakteristika, a to su sveobuhvatnost, sistematičnost, dostupnost svima i mogućnost kontrole kvalitete sadržaja i kadra koji ga prenosi, ključan za uspješnost u provođenju financijskog obrazovanja, sva su tri suca svoj glas dala afirmaciji. Pobjednički afirmacijski tim kojeg čine: Klara Dragišić, Jakov Kovač i Borna Kalafatić osvojili su jednodnevno putovanje u Gardaland.
Stručno povjerenstvo nagradilo je i video koji su srednjoškolci snimili da temu “Isplati se znati o novcu”.
Svjetski mjesec novca završio je okruglim stolom na temu uloge javnog, privatnog i civilnog sektora u financijskom opismenjavanju mladih.