Istraživanje znanja o osobnim financijama: Hrvatima ocjena dovoljan (2)

Addiko banka i Štedopis su proveli na više od 10.000 ispitanika iz cijele Hrvatske istraživanje o financijskoj pismenosti koje je pokazalo 60 postotnu razinu znanja o osobnim financijama.

Istraživanje je provedeno u dvije faze projekta ‘Zašto ovo nismo učili u školi?‘, od listopada 2017. do veljače 2018. i od listopada 2018. do veljače 2019. godine tijekom kojih je online kvizove ispunio 10.067 ispitanik koji je prosječno točno odgovorio na samo 6 od 10 pitanja.

Najbolje znanje ispitanici su iskazali kod tema: Plaćanje na Internetu, Digitalno bankarstvo, te Ispunite svoje želje, a najslabije kod Obiteljskih financija, Djece i novca, te financijskih pojedinosti važnih za Kupovinu stana i/ili automobila.

„Hrvatski građani nažalost još uvijek imaju nisku razinu znanja kad je u pitanju financijska pismenost, što je u ostalom i bio razlog zbog kojeg smo proveli istraživanje i u suradnji sa Štedopisom pokrenuli cijeli projekt. U Addiko banci smatramo da je važno raditi na informiranju i educiranju svih dobnih skupina o što odgovornijem korištenju financijskih usluga“, izjavila je Katarina Kantolić, voditeljica projekta financijske pismenosti Addiko banke.

U 10 tematskih cjelina projekta ‘Zašto ovo nismo učili u školi?‘ Addiko banka i Štedopis objavili su 63 članka s pomno odabranim temama, a s ciljem upoznavanja svih generacija s nužnim financijskim pojmovima te podizanja njihove financijske pismenosti. Najčitaniji članci su pritom bili: ‘Otplata na rate ili anuitetna otplata i u čemu je razlika’, ‘Što je bolje fiksna ili promjenjiva kamatna stopa’, ‘Kako se snaći u svijetu kredita’, ‘Kako razgovarati s bankarom’, te ‘Zaštitite se kad kupujete na Internetu’.

„Ovi su nalazi istraživanja usporedivi s nacionalnim istraživanjem Hrvatske narodne banke i Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga rađenim prema metodologiji OECD-a gdje je prosječna ocjena financijske pismenosti građana iznosila 11,7 od mogućih 21 boda. Ako na 10 pitanja točno odgovorimo samo na šest znači da školskim rječnikom zaslužujemo ocjenu dovoljan, i to jedva, što ukazuje na nužne daljnje aktivnosti cjeloživotnog financijskog obrazovanja“, dodala je Marina Ralašić, predsjednica Štedopisa.

Sadržaj projekta financijske pismenosti ‘Zašto ovo nismo učili u školi?‘, imao je dosad više od 133.000 pregleda, a svi zainteresirani mogu i dalje korisne informacije i znanja pronaći na stranici – addiko.hr/financijska-pismenost, a tijekom 2019./2020. organizirat će se ciklus o financijama posebno namijenjen za male i srednje poduzetnike i njihove potrebe.