Kahoot platforma na kojoj vježbamo za Europski kvizu o novcu, idealna je za timski rad i natjecateljski duh, a učenje čini zabavnim, kažu učenici iz Vukovara, Zadra i Zagreba koji su se prijavili na natjecanje.
Ove godine hrvatski su učenici prvi put uključeni u Europski kviz o novcu. U petak 16. ožujka 2018. održava se nacionalno natjecanje na kojem će se svi prijavljeni razredi istovremeno natjecati putem interneta. Pobjednici će otputovati u Bruxelles na Europsko finalno natjecanje 8. svibnja 2018.
S obzirom na veliki odaziv škola na natjecanje, pitali smo nekoliko nastavnika i učenika koji su razlozi prijave na kviz, jesu li im vježbenički kvizovi teški i što im je u njima bilo najzanimljivije. Evo što su odgovorili.
„Iako se djeca svaki dan susreću s novcem, obrazovni sustav u Hrvatskoj ne nudi niti osnovno financijsko obrazovanje, koje je osnova za uspješniji život“ , rekla je Milana Arbutina, prof. matematike i fizike iz OŠ Zapruđe u Zagrebu. Kahoot platforma koja se koristi za natjecanje, idealna je za timski rad i natjecateljski duh, često se koristi u nastavi, pa ga učenici vrlo dobro poznaju, a i vole, jer nastavu čini zabavnom, dodala je profesorica.
Njezini su učenici veoma znatiželjni i uče mimo školskih programa, zato su se prijavili na online natjecanje Europski kviz o novcu kojim se želi poboljšati financijsku pismenost mladih u Europi.
Novo i interesantno
Kvizovima za vježbu učenici provjeravaju svoje znanje o novcu i kroz igru mogu steći dodatna znanja.
„Super su mi pitanja za vježbu, neka su jednostavna, Kahoot vas lako zezne. Sve je vrlo slično pa ne valja biti brz“, rekao je Karlo, učenik OŠ Zapruđe.
Učenici Gimnazije Jurja Barakovića iz Zadra na natjecanje su se prijavili zbog znatiželje. „Učenici su rado prihvatili naš prijedlog da se okušaju u natjecanju iz ovog područja o novcu. To im je novo, interesantno i morat će se potruditi u pripremi za natjecanje savladaju pojmove. Uz to, učenike je zainteresirala i mogućnost odlaska u Bruxelles“, ističe Tomislav Lovrinov, nastavnik matematike.
Bez pritisaka standardnih testova
„Želimo u našim učenicima probuditi dodatnu težnju za učenjem i napredovanjem. Tako ćemo im pomoći da postanu ljudi spremni na različite životne situacije“, rekla je dr.sc. Mira Majstorović, ravnateljica Ekonomske škole Vukovar čiji će učenici sudjelovati u natjecanju.
Nastavnik master inženjer menadžmenta Dejan Hadžić kaže kako natjecanje koje se organizira na YouTube kanalu i Kahoot paltformi pruža određenu dozu neformalnosti. „Djeluje poticajno i motivirajuće, oslobađa ih pritisaka koji je prisutan kod klasičnih testova. Kviz ide uživo, što dodatno podiže adrenalin, pojačava natjecateljski duh i potiče timski rad. Ovakva vrsta natjecanja je nešto novo u našim školama“, rekao je Hadžić.
Ekonomska škola u Vukovaru od lani je uvela fakultativni predmet Financijska pismenost i svi su učenici dobili besplatne udžbenike Štedopisa „Moj novac, moja budućnost“, te im je, kažu, možda lakše nego ostalima jer su upoznati s osnovnim financijskim pojmovima.
„Riješili smo kvizove za vježbanje kako bismo se zabavili, družili i naučili nešto novo“, rekla je Andrijana Svitlanović, učenica prvog razreda Ekonomske škole iz Vukovara. S njom se slaže i Nemanja Popović, koji će se također natjecati. „Vježbenički kvizovi nisu teški, jer ima dosta pitanja na koje treba odgovoriti logički. Najzanimljivije teme su mi vezane za državne financije jer me oduvijek zanimalo na koji način država prikuplja i troši novac“, rekao je Nemanja.
Foto: Davor Javorović, Pixell