Studenti nezainteresirani za kredite, a štedjeli bi u kunama

Više od polovice ispitanih studenata odgovara da su im pri poslovanju s bankom najvažniji niži troškovi, a dobro mobilno bankarstvo presudno je za svakog trećeg ispitanika, neki su od rezultata zajedničkog istraživanja o financijskim navikama studenata HPB-a i portala studentski.hr.

Studenti su potpuno nova generacija korisnika bankarskih usluga: dobro su informirani i upućeni u troškove i naknade; rijetko ulaze u poslovnice, ali važno im je kako je uređena njihova banka; raspolažu malim novčanim iznosima, ali traže vrhunsku uslugu; skloni su štednji i prate što se zbiva na tržištu kredita.

To su rezultati istraživanja Novac je važan, znanje je važnije koje je tijekom veljače provela Hrvatska poštanska banka u suradnji s portalom studentski.hr i u kojem je sudjelovalo više od tisuću studenata iz cijele Hrvatske.

Većina ispitanika dobro poznaje financijske pojmove i bankarske proizvode pri čemu su budući ekonomisti najčešće točno odgovarali. U usporedbi s prošlogodišnjim istraživanjem, u kojem su također odgovarali na pitanja o financijama, studenti su ove godine bili puno uspješniji.

Najvažnije su im niske naknade

Većina ispitanika, čak 84 posto, prema novcu ima neutralan stav dok je za samo 5 posto studenata – uglavnom muških – novac izvor sreće. Za 11 posto njihovih kolegica i kolega novac je pak nužno zlo, a u toj je skupini najviše je studenata tehničkih usmjerenja.

Na pitanje što je za njih banka, samo 4 posto prvo spominju da je to adresa na kojoj će tražiti kredit, a 9 posto – 17 posto budućih ekonomista i 18 posto studenata prirodoslovnih fakulteta – prvo pomisle kako je banka poželjan poslodavac. Za većinu, 77 posto ispitanih studenata, banka je samo institucija koja pruža financijske usluge.

Istraživanje je potvrdilo da je studentska populacija sve važniji i zahtjevniji segment klijenata koji prati cijene bankarskih usluga, pogodnosti i trendove.

Na pitanje što im je najvažnije pri poslovanju s bankom, više od polovice, 53 posto, odgovara da su to niži troškovi, što ne čudi s obzirom na to da je prethodno istraživanje pokazalo da više od polovice studenata za osobne potrebe raspolaže s najviše 500 kuna mjesečno.

Djevojke štedljivije

Za štednju studenti biraju kune: domaća valuta u blagoj je prednosti pred eurima s 43 posto naprema 40 posto. Iako mjesečno raspolažu s malim iznosom, štednja je, čini se, studentima važna pa ih samo 4 posto kaže da o njoj ne razmišljaju i da ih ne zanima.

U kunama bi više štedjeli studenti društvenih studija i studentice, dok se momci više opredjeljuju za eure. Među onima koje štednja uopće ne zanima, također prevladavaju muškarci. Općenito, pokazuje anketa, štednji su više naklonjene djevojke.